Solution Performance

Silicom* is a networking equipment provider, known for its Intelligent NICs, x86-based small to medium platforms, and FPGA based solutions. This benchmark tests asymmetric HTTPS RSA2048 connections establishment with NGINX* web server using Intel® Quick Assist Technology (Intel® QAT), and comparing that with software-only NGINX performance.

Hardware at-a-glance: Intel® Xeon® Platinum 8168 processor, Silicom's PE340g2Qi71 network adapter based on Intel® XL710 chipset

Platform features: Integrated Intel® Quick Assist Technology (Intel® QAT)

Software tools/libraries: Intel® QuickAssist v1.7

“NGINX* tests results on the Intel® Xeon® Scalable platform were fantastic. Engaging QAT offload, however, gave phenomenal improvements.”
Eyal Cohen, VP Technologies, Silicom

Informações de produto e desempenho

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Baseline: 2S Intel® Xeon® Platinum 8168 processor, total 48 cores, turbo and HT on, 192GB total memory, 12 DIMMs/ 16GB / 2666 MT/s / DDR4 LRDIMM, 1 x 800GB S3700 SSD, CentOS* 7.3, NGINX* 1.10.3, OpenSSL 1.1.0e.

New: 2S Intel® Xeon® Platinum 8168 processor with Integrated Intel® QAT, 2.7 GHz, total 48 cores, turbo and HT on, C628 (LBG) chipset, 192GB total memory, 12 DIMMs/ 16GB / 2666 MT/s / DDR4 LRDIMM, 1 x 800GB S3700 SSD, CentOS* 7.3, NGINX* 1.10.3, OpenSSL 1.1.0e, QAT_Engine 1.0, QAT1.7 Upstream 1.0.1.28.

Benchmark: The test consists of a client system that opens SSL connections to an Intel® Xeon® Scalable platform that runs NGINX web server, and measures the number of HTTPS connections established using RSA2048 handshake. This is the most CPU intensive part of the entire HTTPS session. The benchmark compared software implementation of HTTPS RSA2048 vs. QAT offload on the same machine.

Results: When accumulating all speedups from higher number of concurrent connections, higher number of connections per second and lower CPU utilization, the result is 4X speedup i.e. 2X x 1.44 x 1.4 = 4.03

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Os resultados de benchmark foram obtidos antes da implementação de patches de software e atualizações de firmware destinadas a solucionar violações referentes a "Spectre" e "Meltdown". A implementação dessas atualizações pode tornar estes resultados inaplicáveis para seu dispositivo ou sistema.

Talvez o software e as cargas de trabalho utilizados nos testes de desempenho tenham sido otimizados apenas para desempenho em microprocessadores Intel®. Testes de desempenho, como SYSmark* e MobileMark*, são medidos usando sistemas de computação, componentes, software, operações e funções específicos. Qualquer modificação em algum desses fatores pode provocar variação nos resultados. Consulte outras informações e outros testes de desempenho para ajudá-lo a avaliar melhor as suas compras, incluindo o desempenho desse produto quando combinado com outros produtos. Para obter informações mais completas, visite https://www.intel.com.br/benchmarks.